Abejingumo kreivė

Vartotojo pirmenybes rodanti diagrama, į kreivę sujungianti vartotojo pasirenkamus dviejų prekių derinius, teikiančius jam vienodą naudingumą. Pvz. vartotojas gali vienodai vertinti tokius prekių derinius: 1 braškė ir 4 vyšnios, 2 braškės ir dvi vyšnios, 4 braškės ir 1 vyšnia. Tai reiškia, kad vartotojas visuomet pageidaus daugiau vyšnių, jei turimų braškių kiekis mažės. Todėl abejingumo kreivė visuomet eina žemyn iš kairės į dešinę- yra iškili (konvekcinė). Tų pačių prekių galima nubrėžti kelias abejingumo kreives, žymininčias skirtingą naudingumo lygį, pvz., šalia aptarosios dar viena ebejingumo kreivė: 2 braškės ir 8 vyšnios , 3 braškės ir 4 vyšnios, 5 braškės ir 3 vyšnios. Vieno asmens tų pačių prekių abejingumo kreivės niekada nesusikerta, nes tai reikštų netipišką vartotojo pasirinkimą, t. y. pageidauti mažiau braškių, jei vyšnių gauna mažiau.

Paskelbta A